We zijn er.......

De regio's

dinsdag 29 juli 2008

Dag 6 Dinsdag 29 juli 2008

Vannacht slecht geslapen doordat de airco steeds aan en weer afsloeg. Ik was dan ook al vroeg op, heb gedoucht en aangekleed en ben in de lobby aan mijn verslag gaan werken. Dat was de avond ervoor niet meer gelukt omdat het signaal op de kamer te zwak was. Ik had ook geen zin meer om naar de lobby te gaan dus moest het wachten tot vanochtend. Terwijl ik daar mee bezig was kwam de rest ook naar beneden en hebben we ontbeten. Het ontbijt was karig maar bij de prijs inbegrepen dus we mogen niet mopperen. Het hotel is weliswaar luxe maar wel saai. We wilden nog even naar de zee om te kijken of we nog dolfijnen zouden zien. Dus zwembroeken aan en op naar de zee. Je kunt hier voor de deur (in dit geval voor de zee) parkeren en dat kost hier ook bijna niks (1 dollar per uur). Dit is overigens de eerste keer dat we voor het parkeren moeten betalen, het is namelijk overal gratis. Wel hebben ze hier tolwegen wat toch ook wel op kan lopen. De kinderen gingen zwemmen in zee, ik ging even zonnen en Ton maakte een wandeling over de pier. Toen hij terug kwam had hij dolfijnen gezien dus ik wilde uiteraard ook even gaan kijken. En inderdaad, een stuk of drie dolfijnen kwamen regelmatig boven. Dit is toch wel een unieke ervaring. De Amerikanen zelf worden er niet warm of koud van want voor hun is het heel gewoon. Wij zien ze alleen maar in het Dolfinarium en ook dat is nog wat anders dan in het wild. Na nog even naar het vissen te hebben gekeken hebben de kinderen zich weer aangekleed en reden we terug naar het hotel. Onderweg keken we nog even onze ogen uit naar de huizen die hier staan. Ongelooflijk zeg. Naples is een hele rijke stad en het ene huis is nog mooier als het andere. Na te hebben uitgecheckt en de spullen weer in de auto te hebben gedaan gingen we verder op naar ons laatst hotel. We wilden onderweg nog even stoppen bij een outletcenter dat op onze route lag. Daar hadden ze een Nikefactory dus daar moesten we natuurlijk als eerste naar toe. Joost kocht een paar Nike airmax schoenen en Bart 2 paar voetbalschoenen en scheenbeschermers. Aangezien Bart ook nog een paar gewonen schoenen nodig had gingen we nog even naar de Adidas winkel. Daar kochten we voor hem 2 paar schoenen en onderweg nog een spijkerbroek. Dit alles voor een prikkie. In Nederland ben je voor 1 paar hetzelfde kwijt als nu voor alles samen zowat. Inkopen dus! Met volle tassen liepen we weer naar de auto om onze route te vervolgen naar het hotel in St. Petersburg. Onderweg nog gestopt bij een Waflehouse om wat te eten. Dit is een eenvoudige gelegenheid maar waar je wel lekker even een hapje kunt eten. Ton en Joost namen 2 spiegeleieren Sunny Side Up, oftewel spiegeleieren, en Bart en ik een lekkere frisse warme wafel. Nog even wat boodschappen gedaan bij de Wal Mart en toen weer verder op naar ons laatste hotel. We kregen onderweg nog een flinke bui regen maar aangezien we in het regenseizoen zitten is dat hier heel normaal. Gelukkig duren deze buien over het algemeen niet lang en bij aankomst in St petersburg scheen dan ook weer volop de zon. Bij binnenkomst in St. Petersburg moesten we weer over een hele hoge brug. Niet zo fijn voor mij weer. Onze kamer lag op de begane grond, aan het zwembad met een terras voor de deur. De auto konden we voor de deur parkeren en onze koffers konden we zo binnenrijden. Erg handig. De kinderen gingen nog even zwemmen en ik kon ondertussen even kijken waar we konden gaan eten en wat we hier konden gaan doen. We besloten om in het restaurant van het hotel te gaan eten. De biefstuk was echter op dus maar gekozen voor een primerib. Dit smaakte wel maar volgende keer toch maar weer een gewone steak. Ton nam zalm en dat smaakte goed. Na het eten wilden we eigenlijk nog even de stad ingaan maar de kinderen maar ze waren moe en wilden liever niet meer weg. Ze hebben nog even in bed gegameboyd en vielen daarna als een blok in slaap. Morgen staat eigenlijk Busch Gardens op het programma maar ik denk dat we dat bewaren voor een andere keer. We willen namelijk een boottocht maken om dolfijnen te zien en kunnen dan op ons gemak naar orlando rijden. We zijn dan op tijd in onze villa.

Anoniem zei

Hoi luitjes,

Leuk om jullie belevenissen allemaal te lezen. Geniet er nog van, zo te zien lukt dat wel.
Groetjes en tot gauw.

Stefan, Nardy, Luc, Bonnie en Casper

Anoniem zei

Hallo avonturiers,

Wij hadden pas laat in de gaten, dat we konden reageren op jullie verslagen.Hartstikke leuk om bij te houden, en leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben.We hopen snel weer een verslagje te kunnen lezen.Nog heel veel plezier en doe eens gek, stap eens in zo`n rollercoaster.