We zijn er.......

De regio's

dinsdag 29 juli 2008

Dag 5 maandag 28 juli 2008

Vandaag staat er niet zo'n lange rit op het programma dus konden we even rustig aan doen. We konden in het hotel ontbijten dus dat was makkelijk en de kinderen waren weer gratis. Er stond een wafelijzer waarmee je zelf wafels kon bakken. Dat was smullen dus, vooral voor Bart. Die eet hier wonderbaarlijk goed moet ik zeggen. Na het ontbijt zijn we nog even gaan zwemmen. Het is heerlijk rustig aan het zwembad en het water is heerlijk. Genieten dus. Ton is ondertussen scheerschuim gaan kopen, die hij had vergeten in een vorig hotel, gaan tanken en de banden op spanning zetten. Rond een uur of 11 checkten we uit en vervolgden onze weg. Vandaag stond op de weg naar Naples een bezoek aan de Everglades op het programma. W,e hadden een couponboekje met een kortingsbon en besloten daar te stoppen. Hier konden we een ritje maken met een airboat,een tochtje door het park maken en er was nog een show met krokodillen. Joost vond het eigenlijk wel een beetje eng maar we gingen toch met zijn allen op de boot. We kregen wc papier om in onze oren te stoppen tegen het geweld van de airboat. Deze gaat nl. best hard en maakt een hoop lawaai. Onderweg stopte Mike nog om het een en ander te vertellen over dit gebied. Het is een heel groot gebied en er leven heel veel verschillende plant- en diersoorten. Dit is ook het enige gebied ter wereld waar de alligator en de amerikaanse krokodil samen in één gebied leven. Na het ritje konden we door het park lopen en zagen diverse krokodillen en ook hele grote roofvogels. Onderweg zagen we ook nog een sprinkhaan. Mooi om te zien allemaal want dat zien we bij ons niet iedere dag. Na het parkrondje begon er een show met alligators. Een man vertelde het een en ander over de dieren en gaf ze te eten. Ook leuk om een keer mee te maken. Na de show verlieten we het park om door te gaan naar Naples. Onderweg zagen we alligators zomaar langs de kant van de weg. Minimaal 6 hebben we er gezien. Rond half 5 kwamen we in Naples aan en dankzij Bram hadden we het hotel snel gevonden. Wat een chique bedoening! Aan de balie stond een Nederlander die ons hielp met inchecken. De kamer is heel groot en we hebben ook een flinke badkamer, met bad en douche. Luxe weer hoor! Aangezien we onderweg niets tegen waren gekomen waar we wat konden eten gingen we daarvoor maar eerst op pad. Er bleek een Outback steakhouse te zijn dus daar gingen we maar heen. Erg gezellige tent waar we lekker hebben gegeten. Bart, Ton en ik een lekkere steak en Joost had spareribs. De drankjes voor de kinderen waren gratis en ook mijn drankje werd gratis bijgevuld. Aan het eind van de rit moesten we 44 dollar afrekenen. Daar eet je bij ons nog niet alleen voor. Na het eten zijn we naar het strand gereden om nog even te genieten van de zonsondergang. Er is hier een grote pier waar heel veel mensen staan te vissen. Ook worden de vissen daar ter plekke schoongemaakt. We hebben nog even gezellig staan te kletsen met een Engelsman en zijn kinderen die aan het vissen waren. Plotseling zagen we een dolfijn zwemmen. Oh zo gaaf. Nu natuurlijk proberen hem op de foto te krijgen. En yes,yes,yes het is gelukt. Helemaal geweldig! We hebben nog een tijdje genoten van de zonsondergang en de vele soorten vissen die we zagen zwemmen. Opgewonden togen we terug naar het hotel en na een geweldige dag gingen we al om kwart over tien naar bed. Morgen op weg naar ons laatste hotel in St. Petersburg.

Anoniem zei

Hoi luitjes,
Zo te lezen gaat het oke met jullie. Met veel plezier lezen we elke dag jullie verslag. Gaaf dat de foto met de dolfijn gelukt is. Geniet nog lekker van jullie reis.