We zijn er.......

De regio's

zondag 27 juli 2008

Dag 4 Zondag 27 juli 2008

Het slapen gaat al wat beter en de kinderen waren dan ook pas om kwart over 7 wakker. Ik heb de koffers wat gereorganiseerd en de kinderen hebben nog wat gemsnd met opa en wat gehyvt (heet dat zo?). We besloten om in het hotel maar te ontbijten. Ze hadden een buffet dus dat was makkelijk. Alleen weer niet voor Bart. Het brood is hier toch wat anders en ze hadden geen wit brood. Dan maar iets roosteren. Na uiteindelijk de lekkere wentelteefjes geprobeerd te hebben, ging hij toch maar daar voor. Wat een ellende dat eten. Maar goed hij had weer wat binnen en wij hadden allemaal verder lekker ontbeten. Het was vanmorgen nog bewolkt maar wel warm. De kinderen wilden dan ook gelijk gaan zwemmen. Ik heb ook nog wat baantjes getrokken maar helaas kwam de zon maar af en toe door. Om 11 uur verlieten we onze kamer om uit te checken, de koffers in te laden en weer verder te gaan naar de volgende bestemming Key Largo. Nog even downtown gegaan want we wilden toch ook nog even naar het meest zuidelijkste puntje van de Verenigde Staten. Van hieruit is het nog 90 miles naar Cuba. Na wat foto's te hebben gemaakt vertrokken we richting Key Largo. De rit zou volgens Bram zo'n 2 1/2 uur duren. Ton wilde ook een keer rijden dus had ik de mogelijkheid om onderweg wat foto's te maken. Het was zeer bewolkt en het dreigde te gaan regenen. Echter hoe dichter we richting key Largo kwamen hoe lichter het werd. Misschien hadden we toch nog geluk. Inderdaad, aangekomen in Key Largo scheen volop de zon. Het hotel hadden we zo gevonden want we hadden het gisteren al zien liggen op onze route naar Key West. Onze kamer bleek nog niet klaar dus moesten we nog een uurtje wachten. Meteen maar kaartjes gekocht voor een tocht met een glasbodemboot die om 4 uur vertrok en ondertussen maar even een Publix opgezocht om wat boodschapppen te doen. Bij terugkomst was onze kamer klaar en konden we snel onze spullen wegbrengen. Het hotel zag er op het eerste oog goed uit en ook de kamer viel mee. Niet zo luxe als we gisteren gewend waren maar goed genoeg en zeker voor 1 nacht. Om 4 uur vertrokken we met de boot die naast ons hotel lag voor een 2 uur durende tocht op zee. We zouden een drie kwartier varen alvorens we bij het rif aan zouden komen. Ondertussen konden we lekker uitwaaien op het dek. Toen we bij het rif aankwamen konden we allemaal beneden gaan kijken door een glazen bodem. Wel heel mooi om te zien. We zagen allerlei vissen, zelfs barracuda's en ook een zeeschildpad. Vissen die je normaal gesproken in het klein in een aqaurium ziet, kwamen hier zomaar voorbij. Mooie ervaring. Rond 6 uur kwamen we weer terug in het hotel en besloten om hier maar een hapje te eten. De kinderen mochten gratis meeëten(zo krijgen we ons geld helemaal niet op).Ik bestelde een overheerlijke biefstuk en Ton bestelde Snapper, een soort vis die we 's middags hadden zien zwemmen. De kinderen hadden chickenfingers met uit Nederland meegenomen curry. Na het eten hebben we nog even met de serveerster gekletst over het salaris hier in Amerika en de fooien die gebruikelijk zijn. Zij verdien nl. 3 dollar per uur en zijn afhankelijk van de tips die gegeven worden. Gebruikelijk is 18 tot 20 % fooi. Mochten ze ziek worden hebben ze dus maar 3 dollar per uur of te wel 70 dollar in de twee weken. Dan hebben wij het toch niet zo slecht. Verder moeten ze natuurlijk ook sparen voor minder drukke tijden in het seizoen. Volgens haar is 1% van de Amerikanen rijk en de rest heeft het eigenlijk niet zo goed. Geen ziektekostenverzekering, ww of aow.
Na het eten wilden de kinderen nog graag even gaan zwemmen. Het zwembad is tot half 11 open dus dat is geen probleem. Het valt op dat het in de hotels overal zo rustig is in de zwembaden. Je hoeft niet net als in Mallorca te vechten om een bedje of om 6 uur op te staan om een handdoek op een bedje te leggen. Heerlijk. Terwijl Joost en Bart in het zwembad lagen kon ik ondertussen alvast weer even de foto's op mijn computer zetten en verder werken aan het verslag. Nog even gekeken bij de kinderen in het zwembad en na een lekker koel drankje aan de bar naar onze kamer. Weer tevreden na een vermoeiende maar weer een leuke dag in Florida. Morgen gaat de rit naar Naples met een stop in de Everglades. Naples ligt aan de Golf van Mexico terwijl Fort lauderdale aan de kant van de Atlantische oceaan ligt. We gaan er op zoek naar krokodillen en dolfijnen.

john zei

nou waar blijft jou foto dan in het zwembad en toon inzun zwembroek die mis ik ook nou ga zo door ik lees het wel
groetjes john gina dennis

en trouwens ik zie wel da joost zunne aso bril ook bij heeft en zelfs op doet