We zijn er.......

De regio's

zaterdag 26 juli 2008

Dag 3 Zaterdag 26 juli

Ik was vanmorgen al vroeg wakker dus had weer tijd om mijn verslag bij te werken. De rest lag nog lekker te slapen dus kon ik in alle rust even achter de computer. Vandaag staat een lange rit op het programma. Eerst maar eens kijken hoe laat iedereen wakker is. Dat was dus om half 7 dus konden we weer op tijd vertrekken. Joost moest natuurlijk ook nog wat muziek op zijn ipod zetten en Bart wilde nog wat krabbelen op hyves. Rond 8 uur verlieten we onze kamer en zette alvast de koffers in de auto. We wilden nog even op het strand gaan kijken want dat was er de dag ervoor niet van gekomen. Een mooi strand wel, met eigen bedjes van het hotel. Nog wat foto's geknipt met de nieuwe lens en toen maar weer op pad. Onderweg moesten we nog even tanken en op zoek naar een ontbijtgelegenheid. Dat tanken verliep allemaal niet zo soepel want dat werkt anders als bij ons. Nadat een vriendelijke Amerikaan geholpen had werkte het echter nog niet. Er bleek dat je eerst binnen moest gaan betalen. Mocht je teveel hebben betaald dan kreeg je dat later weer terug. Dit is Amerika zei de Amerikaan. Nou inderdaad. Met een volle tank (40 dollar, ongeveer 25 euro) vervolgden we onze route op zoek naar een Denny's. Hierachter is er 1 zei de man van het tankstation, maar dat is al gauw een paar kilometer verderop. Joost, Bart en ik bestelden lekkere pannekoeken en Ton nam gebakken eieren. Je krijgt hier niet 1 pannekoek, maar wel 3. De koffie krijg je gratis bijgeschonken en ook het tweede drankje stond niet op de rekening. Toch wel handig. Na dus lekker gegeten te hebben stelden we Brammetje weer in, dit keer zonder tolwegen, naar onze volgende bestemming in Key West. Dit zou later toch wel een beproeving blijken want deze route ging langs en door Miami. Op zich ging dat wel goed, het was druk maar dat was nog niet het probleem. We namen echter een verkeerde afslag en moesten weer terug de snelweg op. Hier lopen de wegen allemaal boven elkaar dus kwamen we op een weg met een scherpe bocht, huizenhoog. Een achtbaan is er niks bij. Doodeng dus. Maar goed Ton en de kinderen vonden het schtitterend want het uitzicht leek op een televisieserie en playstationspelletjes. Ik heb er helaas niet zoveel van gezien want ik moest natuurlijk goed op de weg letten. Alhoewel ik wel even de neiging heb gehad mijn ogen dicht te doen. Als ik er nog aan denk! Na een lange rit door Miami met honderden stoplichten (tenminste zoveel leken het er wel) gingen we eindelijk richting Keys. De kinderen hebben we even bezig gehouden met het zoeken naar krokodillen. Crossing Crocodils stond er namelijk aangegeven. Echter aan het begin van Keys begon de ellende opnieuw want we moesten een huizenhoge brug over. Maar goed ook dat hebben we overleefd(alleen morgen nog terug). Onderweg nog even gestopt toevallig tegenover het hotel waar we morgen zullen overnachten, om wat te drinken en de benen te strekken. Toen we er bijna waren begon het te regenen. Zul je net zien. We hebben toen eerst maar ingecheckt en zijn naar de kamer gegaan. Wow, wat een luxe. Zelfs badjassen hangen er in de kast. Bij aankomst kregen we ook ieder een speciaal koekje. We lopen vanuit onze kamer zo het terras op naar de bar en naar het zwembad. Aan de bar hebben we maar wat gedronken met een ander Nederlands stel uit Eindhoven. Daar zaten we nog droog en de temperatuur is goed. De kinderen wilden toch even zwemmen en ondertussen kon ik nog even aan mijn verslag werken en opa op de hoogte houden van onze avonturen. Toen de kinderen uitgezwommen waren hebben we ons verkleed en zijn met de shuttlebus naar het centrum gegaan. Het is er heel toeristisch, het lijkt wel op Valkenburg maar dan anders. Winkeltjes, restaurantjes, boten en heel veel straattheater. Vooral op het plein waar de viering van de zonsondergang plaatsvindt. Vuurspuwers, acrobaten, dansers, van alles zie je er en ondertussen gaat de zon onder. Helaas was het erg bewolkt. Toch een paar mooie plaatjes kunnen schieten. Bij Wendy's nog maar wat gegeten want Bart lust niet alles en daar hebben ze frietjes met kipnuggets. We hebben gezellig even rondgelopen want er hangt toch een apart sfeertje. De huizen zien er ook allemaal anders uit. Het lijkt hier wel Amerika in de vroegere jaren. Wel heel gezellig. We wilden nog wat gaan drinken maar de shuttlebus kwam er al aan en die hebben we toen maar gauw genomen. Als afsluitertje hebben we nog wat te drinken genomen op ons eigen terras van onze kamer, 3 meter van de bar met lekkere schommelstoelen. Moe lagen we om kwart over 10 allemaal al weer in bed. Op naar de dag van morgen. Dat wordt een kort ritje dus kunnen we even rustig aan doen.